ANKIETA DLA SEKTORA EKONOMII SPOŁECZNEJ WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO


Drodzy Przedstawiciele Podmiotów Ekonomii Społecznej,


22 czerwca 2011 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie przyznał 25 doktorantom zachodniopomorskich uczelni, stypendia na realizacje prac badawczych - ważnych z punktu widzenia regionu (link do strony wup).


Jednym z dofinansowanych działań jest badanie kondycji podmiotów sektora ekonomii społecznej województwa zachodniopomorskiego. Efektem badań będą opisane w pracy doktorskiej kierunki działań podmiotów sektora ekonomii społecznej w zakresie poprawy ich sytuacji. Praca będzie także doskonałym źródłem wiedzy dla jednostek samorządu terytorialnego (np. gmin, miast, powiatów, województwa). Pośrednio także dla jednostek centralnych (np. ministerstw) np. przy tworzeniu programów skierowanych bezpośrednio dla sektora.

W związku z powyższym zwracam się z gorącą prośbą o włączenie się do badania i wypełnienie - przez podmioty ekonomii społecznej - krótkiej ankiety. Jednocześnie pragnę Państwa zapewnić, iż niniejsze badanie ma charakter tajny – udzielone odpowiedzi zostaną wykorzystane wyłącznie do przygotowania zbiorczych zestawień statystycznych, nie będą udostępniane osobom trzecim*.


Badanie odbywa się w ramach realizowanego przez WUP w Szczecinie projektu „Inwestycja w wiedzę motorem rozwoju innowacyjności w regionie - II edycja oraz przygotowywanej pracy doktorskiej na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Postęp prac na monitoruje promotor, Pan dr hab. Henryk Babis, prof. US.


Anna Łukomska – Dziedzic



Instrukcja:
Proszę o wypełnienie metryczki:
- w miejscach wyboru – proszę o zaznaczenie właściwych danych;
- w miejscach do uzupełnienia – proszę o wpisanie odpowiednich informacji.


Metryczka:

Nazwa organizacji

Adres organizacji (ulica, kod, miejscowość)

Siedziba organizacji na terenie

Rok rejestracji / rok powstania organizacji

Organizacja odpłatną działalność . (wybierz z listy)

Liczba pracowników - osób zatrudnionych na umowę o pracę, umowę zlecenie lub o dzieło (w przeliczeniu na pełne etaty)

w tym kobiet

Liczba współpracowników / wolontariuszy organizacji

w tym kobiet

Liczba członków organizacji

w tym kobiet

data wypełnienia:

13.10.24

* Wypełniając ankietę, jednocześnie wyrażam zgodę w rozumieniu Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101,poz. 926 z późniejszymi zmianami) na przetwarzanie moich danych w pracy doktorskiej Anny Łukomskiej - Dziedzic. Zostałem/łam poinformowana, że administratorem podanych danych jest Anna Łukomska – Dziedzic. Powyższe dane podaję dobrowolnie i przyjmuję do wiadomości, że mam prawo wglądu do moich danych osobowych, a także żądania ich poprawiania lub usunięcia.


Pytania - zawarte w ankiecie mają charakter zarówno zamknięty (należy wybrać właściwą odpowiedź/odpowiedzi) jak i otwarty (należy wpisać właściwą odpowiedź). Poszczególne pytania posiadają dodatkowe wyjaśnienia.


1. Proszę zaznaczyć (w jednym miejscu) rodzaj Państwa organizacji:






2. Proszę zaznaczyć (w jednym miejscu) czy Państwa zdaniem podkreślenie społecznego charakteru
działalności Państwa organizacji …




3. Jaki ma charakter działalność Państwa organizacji? Prosimy o zaznaczenie jedną odpowiedź:


4. Proszę zaznaczyć (w jednym miejscu) obszar geograficzny działania Państwa organizacji:






5. Proszę zaznaczyć max 5 najważniejszych obszarów działania Państwa organizacji:

































6. Proszę podać główne grupy odbiorców / podopiecznych pomocy (bezpłatnej i płatnej) Państwa
organizacji (proszę zaznaczyć max 5 odpowiedzi):























7. Proszę podać / wybrać z poniższej tabeli liczbę odbiorców korzystających z bezpłatnego wsparcia
Państwa organizacji również w ramach działań finansowanych ze źródeł zewnętrznych (liczba
podopiecznych organizacji):

Prosimy o zaznaczenie znakiem X w każdej kolumnie w 2003 – 2007 r. w 2008 – 2010 r. w 2011 r.
Nie objęliśmy wsparciem żadnego podopiecznego lub organizacja jeszcze nie istniała
1-10 podopiecznych
11-20 podopiecznych
21-50 podopiecznych
51-200 podopiecznych
201-500 podopiecznych
Powyżej 500 podopiecznych
8.Proszę podać / wybrać z poniższej tabeli liczbę odbiorców korzystających z płatnego wsparcia
Państwa organizacji (liczba osób korzystających w ramach pełnopłatnych lub częściowo płatnych
działaniach organizacji):

Prosimy o zaznaczenie znakiem X w każdej kolumnie w 2003 – 2007 r. w 2008 – 2010 r. w 2011 r.
Nie objęliśmy płatnym wsparciem żadnej osoby lub organizacja jeszcze nie istniała
1-10 osób
11-20 osób
21-50 osób
51-200 osób
201-500 osób
Powyżej 500 osób
9.Jakie (średnio) środki przeznaczone były na nieodpłatną pomoc dla jednego podopiecznego
Państwa organizacji – również w ramach działań finansowanych ze źródeł zewnętrznych?

Prosimy o zaznaczenie znakiem X w każdej kolumnie w 2003 – 2007 r. w 2008 – 2010 r. w 2011 r.
Nie objęliśmy wsparciem żadnego podopiecznego / żadnej osoby
1-100zł
101-500zł
501-1000zł
1001-2000zł
Powyżej 2000zł
10. Jak ocenia Pan/i sytuację Państwa organizacji pod względem (po jednej odpowiedzi w każdym
wierszu):

Prosimy o zaznaczenie w każdym wierszu znakiem X źle /brak średnio dobrze / zadawalająco
Ilości kadry – pracowników (osób zatrudnionych na umowę o pracę, umowę zlecenie lub o dzieło)
Ilości kadry – wolontariuszy (osób działających społecznie)
Wiedzy i kompetencji kadry na temat przepisów prawa i finansów w zakresie prowadzenia organizacji
Wiedzy i kompetencji kadry związanych ze specyfiką działalności organizacji tj. kierunkowe wykształcenie pracowników do pracy z podopiecznymi np. osobami niepełnosprawnymi
Wiedzy i kompetencji kadry na temat możliwości pozyskania zewnętrznych środków na realizację projektów / działań organizacji
Wiedzy i kompetencji kadry na temat technologii informatycznych (np. zakładania i obsługi strony internetowej)
Wiedzy i kompetencji kadry na temat możliwości promocji i reklamy prowadzonej działalności w organizacji
Zainteresowania działaniami wśród potencjalnych odbiorców działań (podopiecznych)
Świadomości działań Państwa organizacji w społeczności lokalnej
Dostępu do instytucji wspierających (np. dojazd do dużych miast, jasność procedur administracyjnych)
Koniunktury na rynku
Finansów na działania statutowe
Zasobów lokalowych (np. biuro, sala rehabilitacyjna)
Posiadanego sprzętu biurowego (np. szafy, biurka)
Posiadanego sprzętu komputerowego
Środków transportu (samochód)
Dostępu do mediów (prąd, gaz) i łączności (telefonów)
Dostępu do internetu
11. Jakie są najważniejsze potrzeby Państwa organizacji (proszę wybrać 3 najważniejsze odpowiedzi)?








12. Czy w ciągu ostatnich 12 m-cy pracownicy / wolontariusze / członkowie Państwa organizacji
korzystali z jakichkolwiek zewnętrznych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych (np. szkolenia,
kursy, doradztwo, studia wyższe, podyplomowe, itp.)?



13. Czy w ciągu ostatnich 12 m-cy Państwa organizacja prowadziła bezpłatne działania na rzecz
społeczności lokalnej (tj. organizacja festynów, świąt, akcji np. sprzątania dzielnicy, budowy ścieżek
rowerowych, akcji promujących zdrowy tryb życia, / postawy proekologicznej, itp.) na rzecz
mieszkańców lub innych organizacji / instytucji mających siedzibę w tej samej miejscowości co Państwa organizacja?



14. Czy Państwa organizacja w okresie od 2003 r. do 2011 r. korzysta/ła z zewnętrznych form
wsparcia na działania własne, np. fundusze unijne, fundusze samorządów np. w ramach zadań
zleconych gminy, zbiórki publiczne, odpłatność uczestników?






15. Jeśli powyżej zaznaczono TAK, proszę odpowiedzieć na pytania - Z jakich form wsparcia korzysta/ła
Państwa organizacja chcąc sfinansować swoje działania oraz jaki procent budżetu organizacji stanowiły
powyższe formy?

Z jakich form wsparcia korzysta/ła Państwa organizacja chcąc sfinansować swoje działania w latach 2003 - 2011 (proszę zaznaczyć znakiem X dowolną ilość pasujących odpowiedzi)

Organizowała zbiórki publiczne

Organizowała loterie

Korzystała ze sponsoringu firm / osób prywatnych

Organizowała działania odpłatne przez uczestników

Korzystała z funduszy unijnych / gminnych / powiatowych / rządowych;

Korzystała z kredytów bankowych;

Korzystała z 1% na rzecz OPP;

Inne, jakie?   

Jaki procent całości budżetu organizacji stanowiły środki z poszczególnych form (proszę wpisać wartość % w każdej kolumnie / wierszu)

2003 – 2007 r.

2008 – 2010 r.

2011 r.

16. Jeśli w pytaniu nr 14 zaznaczono TAK, proszę odpowiedzieć na pytanie – Z jakich funduszy w latach
2003 – 2011, korzysta/ła Państwa organizacja, ile składali Państwo wniosków i czy otrzymali
dofinansowanie?

Prosimy o zaznaczenie odpowiedzi w każdej kolumnie i wierszu Złożyliśmy wniosek/wnioski w ilości
(proszę wpisać liczbę)
Otrzymaliśmy dofinansowanie
(proszę wpisać liczbę wniosków które dostały dofinansowanie)
Łączna kwota dofinansowania uzyskana w ramach pomocy w PLN (wszystkie dofinansowane projekty/działania) Jaki procent całości budżetu organizacji stanowiło wsparcie z poszczególnych źródeł
(proszę wpisać wartość % w każdym wierszu)
Europejski Fundusz Społeczny (np. z POKL)
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Interreg
Fundusze Norweskie
Fundusze innych państw
Fundusze rządowe, ministerialne
Gmina / Powiat / Województwo
Banki (np.w formie kredytu)
Fundacje:  
Inne:  
Inne:  
17. Jakie są najważniejsze bariery utrudniające wnioskowanie o zewnętrzne fundusze na działania Państwa organizacji (prosimy o zaznaczenie max 3 najważniejszych barier)?







18. Proszę określić w jaki sposób możliwe jest Państwa (pracowników, wolontariuszy, członków)
uczestnictwo w szkoleniach / poradnictwie/ doradztwie tak aby zwiększyć wiedzę np. na temat
prowadzenia organizacji, wnioskowania o fundusze, realizacji działań statutowych/projektów,
skutecznych działań w partnerstwie (prosimy o zaznaczenie max 2 najważniejszych odpowiedzi)?






19. Jeśli w poprzednim pytaniu zaznaczono udział osobisty, proszę określić formę uczestnictwa
Państwa w szkoleniach/ poradnictwie/doradztwie tak aby zwiększyć wiedzę np. na temat prowadzenia
organizacji, wnioskowania o fundusze, realizacji działań (prosimy o zaznaczenie max 2 najważniejszych):






20. Proszę określić jakie terminy są dla Państwa najbardziej dogodne w których mogliby Państwo
uczestniczyć w szkoleniach/ poradnictwie/doradztwie (prosimy o zaznaczenie max 2 najważniejszych):




21. Jak oceniają Państwo współpracę z wymienionymi poniżej instytucjami / urzędami / organizacjami /
firmami?

Prosimy o zaznaczenie w każdym wierszu nigdy nie współpracowaliśmy źle średnio dobrze
Sołtys
Urząd Gminy/Miasta
Starostwo Powiatowe
Urząd Marszałkowski
PUP, WUP
Ośrodki Pomocy Społecznej, Ośrodki Pomocy Rodzinie
Inne podmioty ekonomii społecznej np. lokalne organizacje pozarządowe, Lokalna Grupa Działania
Związki zawodowe
Przedsiębiorcy
Media (prasa, radio, telewizja)
Banki
22. Jak oceniają Państwo stopień wzajemnego zaufania pomiędzy sektorem podmiotów ekonomii
społecznej a samorządem?

Niski Średni Wysoki
23. Jakie działania wsparłyby współpracę między samorządem a podmiotami ekonomii społecznej
(prosimy o zaznaczenie max 2 najważniejszych):




24. Jakie są plany Państwa organizacji związane z działalnością społeczną na najbliższe 12 m-cy?
(prosimy o zaznaczenie max 2 najważniejszych):





25. Jakie są plany Państwa organizacji na najbliższe 12 m-cy dotyczące zatrudnienia? (prosimy o
zaznaczenie 1 odpowiedzi):



Aby wypełniona przez Państwa ankieta została zapisana i Państwa głos był ważny, proszę nacisnąć poniższy przycisk.


www.efs.gov.pl

Gorąco proszę o wypełnienie ankiety internetowej maksymalnie do końca lutego 2012r.! Istnieje także możliwość wypełnienia ankiety w wersji papierowej – w tym celu proszę o kontakt pod numerem telefonu 517 35 76 77 lub adresem poczty elektronicznej: szczecin@aktywneowes.pl